Blog
Mesés elektronika - hol van, hol nincs...
2012.10.07 10:10
Az elmúlt időszakban rakoncátlankodott az elektronika rész is sajnos. :/ De egyértelmű volt a probléma így nulla ráfordítással otthon meg is oldottam. Az aksinál a saruk eléggé oxidáltak voltak, finom csiszolópapír aztán rock&roll. Ahogy csiszolgatom látom, hogy az egyik saruból a kábel szinte ki van szakadva. Hát remek keressünk sarut itthon. Nincs. Én be nem megyek a városba... :D
Megoldás igazán háziasra sikerült, mivel réz kellett rezet vadásztam. Találtam Fa polcok felfogatására használatos "L" alakú csavarozható profilt. Biztos megvan mindenkinek mire gondolok... 90°C-os és a polc alá kell tenni, mindkét "szárán" két lyuk van. Pont jó lesz. Gyorsan egy kis flexelés, ketté.. .máris kész a két saru, csak még a lyukat kell nagyobbítani, hogy az eredeti csavar is átmenjen rajta. Fúró elő, hajrá... ezzel készen is voltunk, de az eredeti csavar borzalmas állapotban volt így inkább azokat is cseréltem. A kábelről a sarut levágtam, a másik lyukra rádugtam kapott némi szigetelést és olyan töltésem van, hogy megszólal! :) Már nem világít a led sem! Strabi úgy tűnik ez a kábelszakadásos gond mindenkit utolér, de ismét tőled tanultam! (KGST Party) :D
Az előző post végén említettem némi projektet, nos lassan elő kell szedni a téli garnitúrát... Ha minden jól megy télen is használva lesz az autó. A téli felni elég ramaty állapotban van... Elterveztem, hogy kis költségen itthon felújítás lesz. Szépen lecsiszoljuk... utánaolvastam, hogyhogy is kéne ezt csinálni. Nos a létező összes hibát elkövettem azt hiszem :D
Írták, hogy flexre csiszolókorong, maszk és had menjen... Maszk nincs, sziszolókorong nagyon drága volt, úgyhogy nem vettem, a leírtak szerint jó a csiszolópapír is, bár itt kérdően néztem picit. Vettünk még alapozót és festéket is :)
Na most a csiszolópapíros megoldás tényleg jó. VALAMIRE! :D Egy óra alatt haladtam is valamire egy felnin... de az apró részekhez nem fértem hozzá, bár ez várható is volt. Na akkor mi legyen? Legyen kromofág... irány a Tesco mert Október 6 délután 4 órakkor már nagyon semmit nem találok nyitva. Bemegyek mondom egy hölgynek, hogy kromofágot keresek van? Mondja hogy az mi? Húha mondom... hát festéklemaró szer. Mondja hogy a festékosztályon keressem. Mondom köszi... (pedig a parizereknél akartam...) XD Hölgy2: Helló kromofágot keresek. Az mi? Nem tudja kérdezzem meg a vevőszolgálaton. Vevőszolgálat: Hello kromofág van? Pillanat telefonálok. "Valami kromofágot keresnek" Mondja nekem hogy festékosztály középen a 3. sor, de mondom nem találom sehol. Mondja hogy középen áll egy Úr majd ő segít. Nos az úr annyira nem segített mert épp egy régen látott ismerősével kellett megbeszélni hogy mennyit nőtt a kutya. Azért annyit sikerült kiszedni belőle hogy a 3. sor jobbra. Oks, megyek, vasalódeszkák WÁÁÁÁÁÁÁÁ. Találtam végül a 2. soron Bácsi a második soron!!!! Valami cuccot, nem pont kromofág, de mondom kihúzom belőle, hogy jó lesz-e. Itt már azért nem gyengén ingerült voltam... Vissza bácsi, hogy festéket szeretnék lemaratni jó lesz-e ez. Igen igen persze jó lesz rá, ez olyan mint a kromofág csak más a gyártó. Oké rendben köszönöm!
Hazavittem lekentem a felniket.. nos nem hogy a festéket le se sz*rta, de még a rozsdát se... úgyhogy ezt inkább hagyjuk. Projekt elnapolva.
Ez nem kályhacső apám! :)
2012.10.06 22:43Végre vége a "röfögésnek", ismét suhanunk a szélben csendben szépen. A héten ugyanis vettem a bátorságot, a kis pénztárcámat és megint bedobtam egy köteg Mátyást a kútba. :D Lett szép kipufogóm, gyönyörűen is szól, picit talán halkabb mint a régi viszont az egy hónapos dobnélküli autókázás után mintha néma lenne. :) Kívülről azt mondják szépen szól ha közlekedek vele, de ekkor mindig a kocsiban ülök így nem tudom. Ha áll akkor szép hangja van, de erről majd talán csinálok egy videót. (tudom hogy nem adja át, de megpróbálkozunk)
De mint minden ez sem ment gördülékenyen. Végigjártam vagy 6 szervízt, a menő cégektől, a kis sufniban dolgozó bácsiig mindent. Célom volt, hogy ha már csináltatom akkor olyan legyen amilyet szeretnék és ne gyári. Ennek tükrében a gyári csövet 45-ös csőre cseréltük így picit nagyobb "rendszer" (?) került alá :D és egy sportdob hátra egy szép (jónagy, talán túl nagy) véggel. Az eredmény optikailag több mint brutális :)
Hogy visszakanyarodjak a választásom egy kedves úrra esett a Gizella utcán, korrekt volt a hozzáállása, láttam egy munkáját és nagyon szépen dolgozott. Így tett egyébként Körby esetében is, legalábbis első ránézésre... így aztán kifizettem neki amit ki kellett, majd rákérdeztem a garira ami egy év teljes körű gari. Szerintem ez sem egy rossz dolog, bár nem hiszem hogy ezzel gond lesz, új cső, új gumibabák + 3 heggesztési pont, új dob külön felfüggesztésen és a vég. Olyan stabilan áll hogy... :)
Külön kérésem volt és meg is úgy is csinálta a bácsi hogy a lehető legközelebb legyen az alvázhoz, nehogy valahol fennakadjak vele vagy ha további ültetésre kerülne sor nagyon ne legyen már útban... ennek tükrében felpakolta ahogy bírta a kocsi és az alváz különböző alkatrésze.
Elindultam vele élveztem a hangját és néztem a tükröt, hogy húú de füstöl pedig a keverék aránya most elég korrekt és előtte nem is füstölt... Megálltam megnéztem "szépen füstöl ez így is..." hát jó. Beértem a kolihoz, leparkoltam, összepakoltam a cuccomat és irány az állomás Anitával és Viktorral. Az út felénél vettem észre hogy megint nagyon füstöl itt valami nem oké, büdös is. Megálltunk felhívtuk a szerelőt mert nem láttunk semmi extrát, hogy ennek míg kiég ilyen büdösnek kell lenni? Mondja, hogy nem feltétlen, de lehet mert azért festék, új dob, ilyesmi...
Ekkor már ideges voltam mert éreztem valami nem jó. Anitát bekisértük és irány a parkoló Viktorral. Nézegetjük nézegetjük majd Viktor: "Tibi figyelj már miért ilyes sárga a felnid?" Ekkor a jött a "B*sszameg a fék"
Lámaság ide vagy oda nem éreztem, hogy csak a bal hátsó dobfék befogott. Oké ennek tuti köze van valahogy a kipufogóhoz, az öreg mondta hogy betett valami gumi vezetőt... hasalás ON. Nézd csak abba szorulhat, gyorsan szereztünk egy kombináltfogót mert lányos zavarunkban nem találtuk a csomagtartóban és ismét hasalás. Visszahúztuk a bowdent és woalá gurul az autó :) Nahh akkor most a szerelőt hívni, előadtam hogy mizu, mondta hogy lehetetlen, hogy az a gumi akasztotta meg, akkor elromlott a fékem. Nahh gyerünk ki az öreghez nézze meg mivan, mert ez nem oké.
Kimentünk vissza még 4 előtt pont belefért a dolog. A szervíz udvarán leparkolva reflex-szerűen újra berántottam a kéziféket itt jött a "b*sszameg második fejezet". Bementünk a szerelőhöz, hogy kéne egy kombináltfogó aztán nézze meg mizu. Megnézte, hát a gumival tényleg nem volt gond, viszont az alváz és a cső között a bowden-t összekapcsoló csavar és anya nem fért át. ezért a fék nem oldott.
Az Úr most is korrekt volt, azt mondta hogy megoldjuk. Leszedte a kipufogót, megkalapálta, újrafújta, a csavar "felesleges" részét leflexelte, visszatette a kipufogót, a kerekemet levette, kivette a felnikupakot, lefújta újra színre a felnit majd visszaszerelte. Egyszóval rendbehozta amit elrontott, leszámítva a féket, de mivel a kézifék ugyanúgy működik, ugyanannyit kattan, rendesen fog, így ezen tovább nem akartam problémázni és örültem, hogy elsimítottuk az ügyet. Irány Nyíregyháza.
Az első úton azért a paranoiánk tovább üldözött Viktorral és kb 2 km után újra megálltunk mert füstöt láttunk :D De nem volt semmi gond csak gyorsítottunk szerintem és már vagy 1 hónapja nem járt országúton a kicsike. :)
A kipufogó mire Nyíregyre értünk szépen fel is hangolódott, sokat mélyült az út során... :) Tetszik, nem túl hivalkodó, félhangos "csühös".
Itthon egy kisebb projekt volt tervezve készülvén a télre, de ez elnapolódott, valamint az elektronikát tettem picit helyre mert nem klappolt minden de ezt is csak a következő bejegyzésben írom majd meg!
ui.: Nagyon kíváncsi leszek a fogyasztásra, mert most soknak tűnik kicsit...
Röfögés, pöfögés helyett...
2012.08.25 17:13Kezd elég lenni már... nagyon elég... Hazafelé jövet még Debrecenben beálltam egy busz mellé a lámpánál és a lehúzott ablaknál arra lettem figyelmes, hogy milyen sz*r hangja van ennek a DKV busznak... Olyan csörgős.. hát jó... elindultam és mellettem a busz is, de hogy pont akkor erősödik a csörgés ha a gázra lépek... hmm... együtt váltanánk? Már utólag visszagondolva itt gyanús volt. Pár méter után elhalkult Körby. "Ezzel meg mi lett, olyan csendes". - gondoltam.
Majd a csörgő hang felerősödése... azonnal tudtam mi van... megálltam a banzinkúton ami az út szélén volt. Úgy is lett ahogy gondoltam... leszakadt a kipufogó, azaz, hogy eltört és húztam magamután. :S A dolog kicsit sem mókás... nem picit kell heggeszteni, ha egyáltalán érdemes megmenteni. Ekkor egy óra szerelgetés jött... Természetesen megfelelő szerszámok nélkül. Krovával sikerült az emelőt kezelni mert ugye törött...
"Ennek nem itt a helye!:"
Aztán próbáltam kicsavarni a csavarokat amik a törött résztől hátrafelé voltak, hogy azt a részt leszereljem. Több kevesebb sikerrel, 2-ből egy csavar lejött a másik agyon volt rozsdálva és csak meglazítani sikerült utána semmi... A kutas adott egy kombináltfogót mert az enyém nem volt megfelelő erre a célra. Nagy nehezen leszereltem, majd bevágtam egy nagy zsákba és a csomagtartóba. Telefonáltam egyet kettőt, azt mondták simán mehetek vele haza nem lesz baja, csak hangos lesz. Nos így is tettem... beálltam egy jó 60-ra kb és irány Nyíregy...
Közben "keresd a különbséget játék:"
A szerelő szabin van, de azért ránézett (köszi), kövi pénteken tudjuk megütni a dolgot azt mondta, nem is a kipufogó miatt mentem, az már csak pont volt az i-n. Hanem inkább a lomhaság és a magas hang miatt, ugyanis miután felrobbant a hűtésem (KGST Party) és hűtőventillátort cseréltünk magas pörgő hangja van a kocsinak... mintha túlpörögne. Ezt a hangot a ventillátor adja ki, nem tudom mi lesz vele, továbbá lomhábbnak is érzem picit a "bumm" óta. (Bár a mai Opel vezetés után ezt meggondolom!) :D
Ma feldrótoztam a fent maradt kipufogót... hát nem szivesen járok így vele de nincs mit tenni :S szép lassan de megyünk!
10. jubileumi KGST Party - Nyírgyháza
2012.08.22 19:58Nem mondom, hogy szülővárosomban, de egy számomra nagyon kedves és egyben a lakóhelyemen is rendezték meg a már-már megszokott KGST Party-t, ahol számos keleti csoda mutatkozik be. Idén vettem részt elöször autósként a találkozón és egész jól szórakoztam, noha az éjszakai mulatozásokból kimaradtam. (talán nem is baj, talán baj ezt nem tudom).
A találkozó összességében színvonalas volt, számos új barátságot, ismeretséget kötött és jó volt kicsit beszélgetni, eszmét cserélni hasonló autóstársakkal. A programok színesek voltak, így a kutyásbemutatótól kezdve a RozsdaTV Premier-jéig mindenki hozzátett a "Party-hoz", mint a végén megtudtuk sajnos utoljára. :( Emiatt kicsit savanyú a szőlő, nem tudni melyik lesz az a rendezvény 2013-ban ami képes lesz pótolni ezt a rengeteg mindent. A találkozó Országos Skoda találkozó is volt egyben, így nem csoda hogy közel 400 autó érkezett és a nyíregyházi felvonuláson 20 percig tartott míg a kocsisor átvonult. Azt hiszem ez mindent elárult, nagyon élveztem.
Körby is élvezte szegénykém az utolsó pillanatig... szó szerint... már majdnem hazaindultam, mikor induláskor szó szerint felrobbant a hűtés. Nem ez nem vicc, ez a rész a feketeleves. Akkorát szólt, hogy a lámpakarikám is leesett kint, a ventillátor elrepült és darabokra robbant a motortérben. Egyelőre nem tudom, hogy tett-e kárt másban is, érdekesen viselkedik azóta az autó. Hálistennek volt segítség, innen is köszönöm Apának, aki elhozta a korábban kiszerelt motort, amiről az éjszaka közepén tudtunk lementeni alkatrészt és azt berakni. Működünk hálistennek, bár picit vinnyogós hangja van és talán picit lomhább is :S Szval nem érzem az igazinak, de meglátjuk... lehet hogy csak a csendesebb motor után furcsa ismét ez a zaj és régen a ventillátor is hangos volt. :S Sokan csodájára jártak a robbanásnak, sokan mondták hogy ilyet még nem is láttak.
Mindig velem történik valami... a lényeg mondjuk, hogy nulla forintot kellett egyelőre rákölteni a balesetre. kopp-kopp... ezt nem akarom elkiabálni. Az éjszakai szerelést egy új ismerősöm "követte el" akinek szintén szeretném megköszönni, pont kapóra jöttünk egymásnak neki ugyanis egy kipufogó leömlőre volt szüksége amivel sikerült segítenem neki. :)
Ezt leszámítva tényleg nagyon jó volt, köszönöm a szervezőknek!
Rengeteg kép még az alábbi linken:
https://plus.google.com/photos/101747465773929731855/albums/5779523780677490721
Nafta nélkül nincs pöfögés...
2012.08.08 20:56A cím elég beszédes a szitu komplikáltabb... Úgy gondoltam ráér holnap reggel tankolni, mert még 2-3 liter csak van benne. Ezzel nincs is semmi baj, úgy volt kalkulálva az egész dolog. A probléma ott kezdődik mikor hazajöttem és azt látom, hogy az összes parkolóhely foglalt. Mentem vagy két kört, hátha megy valaki ilyesmi, de semmi. Ráadásul még a garázsok előtti részek is foglaltak voltak, ahova amúgy nem lehetne állni de mégis szokás, mert nincs nagyon útban senkinek a kocsi. Max kicsit jobban kell menőverezni egy-egy kiállásnál. De még ilyen hely sem volt.
Hát jó... láttam, hogy két garázs között viszont van egy betonfal rész, ez lesz Tibinek való. A garázslejárók ugye eléggé lejtenek... gondolom ezért lejárók... :D Szval ezen a kb 20 fokos (vagy nem tudom mennyi) lejtőn elkezdtem lefelé gurulni tolatva. Szerencsére nem ért le a két tengely közötti rész, bár nem sok hiányzott hozzá. Útban nem volt a kocsi, úgy voltam vele hogy hát jó... ellesz ott. Egy számot azért mégis hagytam a szélvédőn, ha valakinek nagyon útban lennék.
Feljöttem. Mégsem hagyott nyugodni a dolog és ki-ki néztem, hogy nem-e szabadult fel valami parkolóhely :) kb a 4. ilyennél láttam, hogy óóó szemben pont van egy hely, az lesz a miénk... :) Leszaladtam papucsba gyorsan átállunk. Egy röff... leáll. Két röff leáll... szivató... három röff leáll. Közben úgy beleszállt valami húscafat a szemebe, hogy aki látott csak annyit gondolt, hogy itt ez a szerencsétlen hülyegyerek, aki leállt a Trabijával oda, nem bír feljönni és most bőg... :D Oks elkönyveltem magamban, hogy gáz van. Motorháztető, benzintank. Porzik, illetve rossz oldalon gyűlt össze a benzin a lejtés miatt. (gondolom én) Hát akkor nincs más hátra mint előre... irány egy kút, szerencsére jómessze van innen csak kút, de nem nagy baj mert legalább drága is! :D
Vettem a kis 5 literes kannámat és vígan sétáltam benzinért. A kocsmából kicsit néztek, de hát nahh... :D Séta séta séta... egészen a Segner térig... elég jó séta volt, balra kacsintgatva szabályosan befordultam a kútra és teletankoltam, majd fogtam a kis kannámat és beslatyogtam vele a shopba. Mondom a csajnak 5-ös kút. Kinézett, hogy kocsi? Megemeltem a kannát. "Jah..." Majd nem tudtam kártyával fizetni csak másodjára. Utána majdnem "lemaradtak" a VARTA (reklám helye) pontjaim és kellemes utazást kívánt. :D Mondtam, hogy köszi és kimentem a kannámmal... XD Én mindig így utazok... Nem is eszik annyit a kocsi, fogyok is a sétától... :D
Visszafelé azért kicsit hosszabb volt az út a kannával... beletöltöttem és nagygázzal felálltam a már kiszemelt helyre... :D
Élmééééééény! Úgyhogy még jó hogy nem reggel kellett ezzel szenvedni mert biztosan kiborultam volna... és Zoli Te is megnyugodhatsz, hogy holnap is megyek dolgozni! :D Mi a tanulság? Ne parkolj 3 deci benzinnel lejtőn mert ottmaradsz! :D
Díszrendszámot kapott :)
2012.08.05 16:58Elegem lett a sok Photoshopból és az állandó takargatásból... Na meg talin mindig kint van a rendszám... Kellett valami, mert leszerelgetni nem akartam mindig a rendszámot... így kézen fekvő volt a csináljunk magunknak rendszámtábla takarást.
Ne tudjátok meg milyen nehéz volt... Így ránézésre tök egyszer... aha persze, csak mikor az embernek igényei vannak. Lássuk szépen sorban... nem akartam két vagy több lapból összerakni... mekkora lap kell a rendszám takaráshoz? Hát kb 100x500mm Ez volt a kiindulás... ez lett faragva a végén ahogy éppen adta magát. Már most mondom, hogy mindenkit távol intek attól, hogy közúti forgalomban így vegyen részt, én kizárólag találkozókra és otthoni célra készítettem.
Szval az alap igény, hogy kell egy nagy lap. Ezt a méretet (ha a két rendszámot egyszerre szeretném legyártani) a legjobban az A/2-es méret foglalja magába. Az alap az volt, hogy fényes papír kellene, ami talán jobban bírja az esőt, (később lehet laminálok valahogy, bár megint a gond a nagy lap lesz). Szóval sehol nem lehet kapni, kerestem vagy 6-7 papírboltban. Színes az van mindenhol dögival amennyit csak akarok, de kartonlapból fehér semmi. Esetleg A2-es rajzlap. Hát köszi az nem kell... Szval végre Nyíregyházán találtam egy boltot ahol volt. (Szent István utca elején)
Vettem rögtön kettőt így hatalmas összeget feccöltem a projektbe. Már majdnem 250 Ft-re rúgott. :D lemértem szépen, A4-es lapszélesség jó is lesz, a hosszal nincs baj, Photoshopban kiszerkesztettem lemértem, hogy kéne hogy legyen. No problem. A nyomtatásnál ismét jöttek a gondok. Gondoltam én, hogy egyedi papírméretet beállítok és mindenki boldog lesz szépen kinyomtatom. Igen ám, de a szuper photonyomtató ellenére sem tudtam kinyomtatni, ugyanis a maximális papírhossz 380mm-ben van megadva. :( Ez viszont közel sem ~50 cm. Nah akkor mit csináljunk? Vagy beviszem valahova a PST-t és posterként kinyomtatom vagy 1500 Ft-ért, mert ugye annak számít vagy szívok még itt egy kicsit és megoldjuk. Informatikus vagyok egyértelmű a válasz. :) Szívunk... Elhatároztam, hogyha nem megy egyszerre majd megy kétszerre... A Körby-ből 30 cm-be a Kö és az R betűnek a függőleges része fért, így KÖI lett :D A második felét 180 fokkal elforgattam a margóval játszani kellett, a papírt fordítva fűztem be a lapadagolóba, amit persze a nyomtató érzékelt is így "Paper jam" tömegek voltak... szval a lényeg, hogy szemből nyomtattam rá :D Játszani kellett vele de szerintem megérte és elég király lett! :)
Találkozók én már rendszámtakarással jövök! :D
6. RTH találkozó - Hajdúnánás
2012.08.05 11:05
Immáron a második találkozón jelenünk meg együtt Körby-vel ha azt nézzük. Az első a 10. DEVIL volt Debrecenben, most pedig Hajdúnánás. A felhajtás itt is nagy volt, de a nagy "hájp" után nekem picit csalódás volt a szervezettség. A hangosítás elég gyengére sikerült, folyamatosan gondokkal küzködtek. A műsorvezető ökörködésével nem volt gond, de hogy folyamatosan csinálta az... A hangszórókból áradó "tüctüc" zene számomra egész nap kifejezetten idegesítő volt. Lehet, hogy nekem jött meg és ne menjek akkor ilyen helyre, viszont többen mondtuk, hogy ebben talán semmi jó nincs. Fejfájás ON. A szomszédos strandon teltház volt, így inkább nem is mentünk be. Maradt a pavilon alatti egy sör, a távoli hangnyomásmérés és kipufogózajok hallgatása.
Közel 250-300 autó volt kint ahogy néztem, ami tulajdonképpen egy szép szám. A talira pici kerülővel érkeztem meg, mert egy másik Trabantos kollégával megbeszéltük, hogy megyünk együtt, így Újfehértó-n (tavon?) a fene se tudja, szval hogy találkozunk. Az úttal hálistennek nem volt semmi gond, mint megbeszéltük Ádám előre lefoglalta nekünk a helyet. Minden szépen alakult. Ádám autója csodálatos... erről a képek árulkodnak is. Számos átalakítást végzett, melyet ízlésesen "vitelezett ki". :D
Jó volt megismerni őket és természetesen más találkozókra is menni fogunk. A következtetés még mindig ugyanaz a taliról, magas Körby, menni kellene lefelé, de az autó napi szolgálatban van így nagyon nehéz. A kkövetkező nagy dobás amire mindenki készül az természetesen a KGST party Nyíregyházán. MEGYÜNK!
Képekből csak egy párat teszek ki, a többit az alábbi linken találjátok.
Körby transzplantáció alatt...
2012.08.05 09:51A trabantosok életében van legalább egy "mumus". Azt hiszem, ezzel a hozzáértők már tudják miről beszélek... a téma nem kellemes: főtengely. Nos, engem is utolért a vég, nem is pont jókor, de ez mind1 is, hiszen a baj mindig akkor jön amikor nem kéne. Gyöngyösön jártam éppen, onnan kellett hazavontatni, miután már két szerelő is azt mondta, hogy "sajnos fiam sehova". :((
Vontatással beállítottuk az új sebességrekordot, itt jegyezném meg. Nyíregyházán már várt a szerelőm, aki kezét dörzsölgetve jött ki elém a műhelyből, hogy kezelésbe vegye a nosztalgiagépet. Rég szerelt már 601-et. Alig, hogy otthagytuk a "Parancsnokot" kb 1 óra múlva csörögtek, hogy ez bizony főtengely. (Ezt már tudtam én is). Az ajánlatuk a következő volt, 17k-ért felújított főtengely, vagy a szerelési költséggel spórolás és 20k-ért egy új motor. Utóbbit választottam, mint utólag kiderült az önindítóm se volt túl jó állapotban, bár lehet, hogy ez már a próbálkozásoktól adta meg magát, a fene se tudja. Tehát azt mondtam, hogy kezdjük el a transzplantációt, 1,5 óra alatt belekerült az új motor, de az autóért csak másnap mehettem el, mert még át szerették volna nézni a gumiktól a felső krómlécig. :) (nem "lecek") :D
Körby új szive teljesen másképp dobog mint az előző... sokkal simább tü-tü-tü-tü lüktetés :D Nem csörög csattog, hanem szépen finoman ketyeg. Tetszik, elöl biztosan halkabb lett, és szerintem egy picit talán hátul is. De lehet csak halucinálok. Az új motorral picit megborult a színegyensúly is, a fiúk amit tudtak átszereltek a régi pirosra fújt alkatrészekből, de a kerék feletti ívet nem tudták, ugyanis 90-ben két széria készült a trabikból. Az első szériában az antenna ha jól tudom a bal oldalon volt és a kerék feletti ív bőrből vagy valamilyen anyagból volt. A második (év végi) szériánál az antenna jobb oldalra költözött és ez a kerék felett íg fém, amit pár csavarral rögzítettek. A bőrt még nem fújtam át pirosra, nem is holnap fogom szerintem. :) Bár így nem 100%-os az egyezés KicsiKörbyvel, de hátha nem veszi észre a nagyérdemű...
Még most egy kicsit füstőlősen járok, mert több és full syntetic olajat kap. A szerelő azt mondta: a legjobb lenne stillbe való olajat tölteni bele dehát az egy vagyon... :S Most a full syntetic mellett döntöttem, ez is egy vagyon a sima 2T olajakhoz képest de nahh... nem akarom, hogy rossz legyen a kenés és megint főtengelyes legyen... lassan visszaállunk majd az 1/40 arányra és minden rendben lesz. :) Tény, ebbe a "nincs Körby napba" bele voltam betegedve... Amikor hazahoztuk újra nekiestem mindennek... ki lett pakolva az utastér, a csomagtartóból a sok lom, a motortérben megcsináltuk apával újra a képen látható tolatólámpa-kapcsoló lemezt, ami még mindig nem működik tökéletesen :( :( Próbáltam már kétcsavarral rögzíteni, egyel, keresztbe, hosszába mindenhogy... csak meg kell csináltatni a másik megoldást úgy tűnik...
Kicsi Körby rajta kész
2012.08.04 19:45Szerintem minden Trabantos szereti viszont látni szeretett Trabicsekét kicsinyített másban. Boltban kizárt, hogy ugyanolyat kapjon az ember mint amit szeretne. Fémet átalakítani nem az igazi, és sosem lesz olyan amilyennek szeretnénk, Éppen ezért tettem le a voksom a makett mellett. Sokat keresgéltem, hogy lehetne olcsón megúszni ezt a dolgot, mindenkit megnyugatok, sehogy. :D
Megvettem a szükséges festékeket, ragasztót és a makettet. A tranzakció gyors volt, a makett építése lassú. Viszont hihetetlenül élveztük, még barátnőm is segített. (szerintem ezért is lett ilyen szép) :)
A pici makettbe mint ahogy Körby-ben is kék LED került elhelyezésre, így este világítani is tudunk... :P Beszéljenek az építésről a képek...
"Szágúúúdáásmutatóóóó"
2012.07.31 17:55A Trabantok legfontosabb két műszere talán a "pillanatnyi üzemanyag átáramlás mérő" és a sebességmérő óra. Jelen postban elsősorban az utóbbiról lesz szó... Mint minden "Tuning Trabi" esetében nálam is számlapcserére vágyott a műszer. Elolvastam 3-4 leírást, hogy mégis mire kell számítani, kiszerkesztettem az új kilométeróra lapot és egy napon nekiláttam.
Sok időm nem volt a műveletre és nem úgy alakultak a dolgok ahogy én azt szerettem volna, így aznap sőt azon a hétvégén fel kellett adni. Őszinte leszek, meg is ijedtem a feladattól, hogy többet nem lesz belőle óra. :D A dolog lényege, hogy mindent jegyzeteljünk, hogy milyen színű kábelt honnan húztunk ki, mert ez a visszaszerelésnél nagyon fontos lehet! (Ne jelezzünk gyújtást, fényszóró leddel mert nem túl szerencsés.
Egy hét elteltével újra nekiveselkedtem a témának... akkor már tele idővel és kitartással, hogy nekem akkor is meg kell csinálnom, legrosszabb esetben vennem kell egy másik órát. Szerencsére erre nem volt szükség, sőt (!) olyan jól sikerült a csere és az óra bontása, hogy másik meg is kérdezték, hogy szedtem le a gyűrűt ilyen szépen, hogy nem is látszik az óra bontása. Nos a titok egy vékony végű harapófogó vagy kombináltfogó. Talán utóbbi jobb, az egyik szárára tegyünk egy véknyabb rongyot, anyagot, hogy kevésbé karcoljon és egyenletesen tudjuk hajtani a króm fület. :) Az óra szétszerelésére leírást találtok az alábbi oldalon. Akkor kezdtem el izgulni mikor a számlálókat kiszedtem... (Célszerű ezeket tényleg leragasztani, hogy ne forogjanak el, mert kellemetlen visszaforgatni őket, márpedig vissza kell!)
A számlap egyedi lett, figyeljünk oda a kiosztásra, minden számadat oda kerüljön, ahol a gyári van, vagy mérjük meg, hogy mennyivel megyünk és jegyezzük fel a mutató állását, hogy valós számadatokkal tudjuk készíteni órát. Így akár a kilométeróra csalását is megszüntethetjük ha ügyesek vagyunk. :) Ha már kiszereltük az órát akár a megvilágítást is gatyába rázhatjuk, nekem az egyik oldal ki volt égve a másik elég halványan világított így izzókat cseréltem. A gyári izzó természetesen nincs színesben (legalábbis én nem találkoztam vele), 5 mm-es ledeket forrasztottam bele régi izzó foglalatba. Ha erre vetemedünk azért nagyon figyeljünk oda a szigetelésre és arra, hogy biztosan zárlatmentesen dolgozzunk, mert csúnya tüzes vége lehet a dolognak...
A számlap azt hiszem magáért beszél, nekem még hátra van az átáramlásmérőnek az elkészítése. Remélem kedvet kaptatok! Hajrá! :)
Védjük a precíz német technikát! :D
2012.07.31 17:43A fejlesztgetéssel mint tudjuk nő az autó értéke... Trabant esetében is? Ezt nem tudom, lehet nem és elérte a csúcsok csúcsát... egy biztos riasztó kell! :D A riasztórendszer kivitelezését egy kedves kollégámra Vajasra bíztam, aki remek műszaki/elektronikai érzékkel rendelkezik, így hamarosan el is készült a mű. :) És, hogy tényleg távol tartsuk a kíváncsiskodókat nem volt elég a sok szenzor és a kürt (:P) rákötöttünk két ledet egy kapcsolóra ami felváltva tud villogni! :) Az ám! :D Így jobb és bal oldalon is komoly fények vannak... Remek lett. :)
Képek:
Körbyfények, avagy belső világítás
2012.07.29 16:53A külső lámpák és fényforrások után jöjjön a belső. Ne várjuk el szegény trabitól, hogy ajtónyitásra lámpákat kapcsoljon, hiszen ajtónyitásra a hűtő kapcsol csak fényt. :D :D De a belső világítás nagyon szolídra sikerült gyárilag. Éppen ezért elindultam Barátnőmmel és Viktorral, hogy led izzót vegyünk. Vettünk is, bele is tettük a gyári foglalatba, de MINEK?? Óvaintek ettől mindenkit... Kezdjük ott, hogy a gyári foglalt olyan poros, koszos volt, hogy át sem világított rajta. Elmosogattam szépen, lekezeltem a fém részeket és visszatettem az izzót, noha ekkor már éreztem nem lesz ez így jó és elég. Még aznap beszerzésre kerültek RGB LED egységek. Bár fényfüzérért indultunk rábeszéltek erre. Nem bántam meg, programozható LED-ekről van szó, egységenként 4 LED van, melyek zöld, világoskék, sötétkék, lila, piros, sárga, fehér színekben tud világítani. (remélem nem hagytam ki egy színt sem, ezek bekötéstől függnek, igény szerint van hozzá beltéri egység is).
Ebből vettünk kettőt 1200 Ft-ért. Egy került a rakodópolc alá, egy pedig a hátsó szélvédő fölé. A kettőnek van akkora fénye, hogy bőven bevilágítja a teret. A kapcsolóknak gyári rádiónak kialakított helyet használtam, melyet egy méretrevágott és kifurkált nyák takart le. Ezt a műszerfalra tett fehér műbőr borítás alá helyeztem el, így csak a kétállású króm kapcsolókat kellett átdugni egy-egy lyukon.
Szintén ezen a "kapcsolószekrényen" kapott helyet a csomagtartóvilágítás is, melyet nagyon hiányoltam ezidáig.Kicsit később került beépítésre LED és "keret" hijján. A fényforrást nagyon olcsón sikerült beszereznem a 10. DEVIL Autótuning Show-n Debrecenben, ugyanis 1,2 méter volt 990 Ft. :) Elég baráti, ismét kapcsolóvásárlás és dologra fel, a történetet kicsit megbonyolítottam azzal, hogy alternatív kapcsolót akartam. Tehát a csomagtartónál és a műszerfalon is lehessen kapcsolni. Picit meg kell duplázni a kábelezést és tenni kell egy visszajelző ledet a műszerfalra.
A kábelezést egyébként a sofőrfelőli oldalon végeztem a hátsó kerékjárati borítást levettem mögötte tudtam elvezetni a kábelt, majd a biztonsági öv és a szőnyeg alatt át egészen a kapcsolig/biztosítéktábláig. Véleményem szerint ez is nagyon jól sikerült, bár picit túlméretezett... gyakorlatilag minden hangyát felégetek a csomagtartóban és árulhatom a friss gyrost. XD
Lámpabúra
2012.07.29 16:47A hátsó lámpabúrákat is kezelésbe vettem egyik este. Telifehér volt végig és megkaptam hozzá a gyári lámpákat is, a kettőből készült el némi pillanatragasztó jegyében a fehér indexes piros lámpa, ami szerintem a lehető legjobb kombó lehet. A csere oka egyrészt esztétikai ok is, másrészt a telifehér véleményem szerint a rend őreinek sem oly szimpatikus mint azt gondolnánk. Ugyanakkor nekem sufnituning beütése van, de tény, hogy van az a szög amiből jól néz ki... Szubjektív a dolog...
Csavar, Csavar, Csavar
2012.07.29 16:33
A trabitulajok élete talán nem állhat másból mint a megfelelő méretű csavarok levadászásából. Nos, ez nálam sem volt másképp, a rozsdás, öreg csavarokat szép csillogó króm csavarokra cseréltem a legtöbb helyen. Mint ezt lentebb láthatjátok, olykor, olykor ezt az egész udvar bánta. :D
A következő nap még mindig a Trabantról szólt... ha egyszer elkezded a szerelést és megvannak a tervek, hogy mit kell még megcsinálni alig várod, hogy a végére érj és befejezd. Persze ötletekből talán sohasem fogy ki az ember, így mindig van mit megvalósítani és dobálni a kútba a pénzt kétkézzel... :) De az eredmény mikor kész... =)
Folytassuk egy picit a fényesebb oldalával a Trabinak. A hátsó lökhárító alatt menetfény található. Igen jól hallottátok menetfény. Tudom ezt a legtöbb ember (a normális emberek) előre szerelik, hiszen az esetek többségében arra mennek, de itt hátul vannak és tolatólámpaként funkcionálnak. Erős fényűek és már távolról is jól láthatóak, így biztonságosak, arról nem is beszélve, hogy este megvilágítják a területet ahova tolatni szeretnék. A tolatólámpa kapcsolójával azonban a mai napig vannak gondok. Két megoldás létezik, ahogy láttam: a lemezes és az oldalról mentes kapcsoló. Én eddig az elsővel kisérleteztem, noha már kezd elegem lenni mert a második lemezt fogyasztom. (mindig eltörik) Talán az utolsó megoldás erősebbre sikerült így reménykedem, a képen az v1.0 szerepel:
A Trabi megvásárlása után kb 1,5 héttel meg is érkezett a "gépháztetőre" innetől hívjuk inkább motorháztetőnek, szval a motorháztetőre való embléma, méghozzá az álló típus, amiről azt gondoltuk, hogy kb 1 hétig lesz rajta és letörik, ellopják, elviszik. Hála az istennek tévedtem és az emberek mégsem ilyen gonoszak.
Trabiszerelés - fúrót, kalapácsot, sarokcsiszolót elő!
2012.07.29 16:06
Itthon persze gyorsan hírement legújabb családtagunknak és jópáran csodájára jártak. Szereném megjegyezni, hogy mióta Trabitulaj vagyok nincs olyan nap, hogy ne keljen valakinek visszaintegetni, vagy fogadni olyan üzeneteket hogy: "Szép", "Ez igen", "Klassz verda", "Jóóó" :D Természetesen ezeknek nagyon örülök és büszke tulaj vagyok még akkor is, ha az autót nem én kezdtem el felújítani.
Visszatérve a javításra. Apróbb szépséghibái voltak az autónak, mint például az anyósülés lefogatása nem volt megoldott, így a jobbos kanyarokban szó szerint az ölembe borult a szállított személy. :D (Gyakran Viktor) Apa 4 óra fúrás és faragás után tudta csak lefogatni a Fiat üléseket a helyükre. Kis feladatnak tűnt de nem volt az ugyanis a lyukkiosztások nem egyeztek, ezt több fúrófej is bánta... :S
A lefogatás és egyéb autóalkatrészek olajozása stb után jöjjön egy kis bevásárlás. Új antenna beszerzése, ugyanis a régi már am sem volt a toppon de Viktor le is rendezte egy jólirányzott mozdulattal. :D Továbbá új üléshuzat mert a benne lévő piros nem ment éppen a szemem színéhez és Körby-hez sem illett annyira. Ezenfelül az autóban csend volt végig, ugyanis a Hi-Fi cucc mint olyan nem nagyon volt, leszámítva a hátsó "kalaptartóban" lévő két Blaupunkt hangszórókat. (Utólag: ezek elég durva cuccok). Szval vásárolva lett hozzá egy Pioneer fejegység, 4x50W-tal, USB, CD, AUX lejátszási lehetőséggel. Egész szépen szól így a kocsi, annak ellenére, hogy mélyláda nincs, szerintem nem is szükséges, mert a mély így is megvan és csak szétrázná a kasznit.
Mint minden autón a Trabikon is meglátszik azért az idő vas foga. Nos 1990-es a Trabi szóval az utolsó darabok között szerepelt, ennek ellenére azért a rozsda sajnos rozsda. Kókány megoldásnak tűnhet, de az apró kavicsfelverődések és elemillesztéseknél megjelező rozsdafoltokat körömlakkal sikerült elfedni. Előbb egy átlátszó réteg került fel a védelem érdekében (már ha beszélhetünk ilyenről), majd az ezüst szín. Olcsó, gyors, költséghatékony megoldás. Az ezüst színkódja egyébként megvan, így később még lehet, hogy kikeverésre kerül, de egyelőre nem. A javítások közelről így néznek ki, távolról, vagy nem a hibákat kémlelve azonban észre sem lehet venni őket.
Az első szerelési körben került sor a takarításra is, mert nem volt túl tiszta az autó, a csomagtartóba akkor került bele a szövet és került becsomagolásra a pótkerék. A "rumli" azóta tovább nőtt, pont a hétvégén csináltam ismét rendet egy papírdobozba, de erről majd később, haladjunk szépen időrendben tovább... A képeken már az általam vásárolt üléshuzat szerepel.
Gazdája lettem!
2012.07.29 13:22Mint korábban leírtam és mint a legtöbb ismerősöm tudja, gazdája lettem egy Trabant 601-es személygépkocsinak. Számomra igenis az. Minden álmom volt egy ilyen autó kiskorom óta, noha mai fejjel belegondolva vannak sokkal jobb befektetések is. "De akkor is kellett egy ilyen." Töredelmesen bevallom, hogy gyakran volt olyan, hogy 2-3 évesen attól gyógyultam meg, hogy az éjszaka közepén szüleimmel kocsikáztunk és én mondtam a szembejövő autók márkáját már a lámpájuk alapján. Ezzel órákat tudtam tölteni, ülni hátul középen és kocsikázni. Hozzáteszem emlékeimben sokkal nagyobb a hátsó tér mint az valójában. :D Valószínűleg azért mert akkor még kicsi voltam és fejedelmi kényelemben utaztam egyedül hátul. :D Mára ez kicsit módosult inkább úgy fogalmaznék, hogy az autó 2+2 személyes, de ez így jó. :) Hátul relatíve ritkán utaznak, inkább az első két ülés van kihasználva. De térjünk is rá a vásárlásra.
Az autót a használtautó.hu-n találtam és a közelben volt, így kimentünk Viktor barátommal és egy szerelővel megnézni. Hajdúszoboszlóra az út során kitárgyaltunk mindent az autóról, hogy majd keverni kell a benzint, meg előbb utóbb minden ilyen autót utolér a főtengely mizéria és miért is akarok én Trabantot. A "tett helyszínére" megérkezve a következő mondatok hagyták el a szerelő száját: "Azt nem mondtad, hogy ez ilyen szép állapotban van." És tényleg :) Egy ezüstmetál, pontosítok Chrysler metál fényezés van rajta, eredetileg libaf..szöld volt. :) A motor piros fényezése kiemeli a 26 felbőszült paci erejét, melyet billegős téligumik közvetítettek az aszfaltra. (a képen nem ezek a gumik/felnik szerepelnek) Próbakör, hosszas tipródás, 3x-i körbejárás, alkudozás után végül kezetráztunk az eladóval és elindítottuk a tranzakciót. Az autó műszakiztatása pár napon belül elkészült így ez abszolút gördülékenyen ment, 2 év friss műszakival vehettem át. A Hajdúszoboszló - Debrecen távot azt hiszem sosem felejtjük el, egyszerre féltünk, féltünk, féltünk, izgultunk és hajtottuk óránkénti 60 km/h fölé... :D
Történetemet hamarosan folytatom mert még rengeteg mesélnivalóm van...
A hazautat máris egy "lerobbanás" tarkította, ugyanis tankolás után elfeleljtettük kinyitni a benzincsapot, így viszont szomjas maradt a jószág. :D A billegős vékony kerek nem voltak az igaziak és otthon végig azon tipródtam mi legyen, ugyanis a tulajnál voltak felnik... szép felnik... :D De sajnáltam értük 35k-t kiadni és a keret annyira nem is tette lehetővé. (itt jegyezném meg az átiratás és minden vele járó költség így is horror volt). Végül úgy döntöttem kellenek a felnik és a Bridgestone gumik, így a vásárlás után vagy 3 nappal vissza kimentünk az extulajhoz és elhoztuk a felniket. Este fel is szereltük őket és a különbség hatalmas... Feszes, alacsony, széles, stabil... egyszóval hatalmas biznisz volt.
Másnap már Körby-vel mentem dolgozni, bár az első éjszaka féltettem odakint hagyni, nem lett semmi baja. Éltük hétköznapi életünket egy-két napig és csak tankoltam. Majd jött az első út Nyíregyházára. Az itthoniakat egy következő postban taglalom...
Üdvözöllek!
2012.07.29 11:22
A blog a 601-es Trabantom életéről fog szólni. Bocsi Csajok :D. A kezdetektől remélhetőleg nem a végig... :) Az elhatározás már akkor megszületett bennem mikor az első módosításokat végrehajtottam kedvenc négykerekűmön, ám csak most jutottam odáig, hogy ezeket billentyűzeten kalapálva is megörökítsem. Mindenki számára ismert Hörby, a kicsi kocsi, amely egy kis fehér bogár volt, nos Körby rendszámáról kapta nevét, amely egybecseng egykori filmes kedvencünkkel is.
Az autó komolyabb átalakításon nem esett át, inkább felújításnak nevezhetjük a műveletek sorát... de erről majd később. Az oldal folyamatosan frissítve lesz, ahogy történnek az események, ne gondoljatok napi frissítésre, csak tapasztalatmegosztásról lesz szó ahogy időm engedi...
Első bejegyzés
2012.07.29 10:31Ma elindítottuk az új blogunkat. Kérjük kövesse figyelemmel, igyekszünk mindig friss információkat közölni. Az üzenetek nyomon követése RSS csatornán keresztül is lehetséges.